Photo Gallery
Business Platform
Ε-commerce & Packaging

Ε-commerce & Packaging

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία 25 χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ανθίσει και έχει εξελιχτεί. Η αλματώδης αύξηση όμως όλο και περισσότερων καταναλωτών, που παραγγέλνουν προϊόντα online, σημαίνει ότι το ecommerce στο μέλλον θα χρειαστεί ολιστικές, ευέλικτες και κυκλικές λύσεις συσκευασίας.

Είναι γεγονός ότι την περίοδο της πανδημίας υπήρξε μία έκρηξη στο e-commerce, καθώς τα παρατεταμένα lockdowns και ο περιορισμός πρόσβασης σε φυσικά καταστήματα, επιτάχυνε την εξοικείωση των καταναλωτών με τις διαδικτυακές αγορές και τους ανάγκασαν να στραφούν στο e-commerce για την κάλυψη των καταναλωτικών τους αναγκών. Παράλληλα, το online delivery food αναδείχτηκε σε ένας από τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους τομείς της ηλεκτρονικής αγοράς. Ακόμα μία εξέλιξη στο μέλλον του e-commerce, που βλέπουμε ειδικά τα τελευταία 3 χρόνια, είναι ότι και βιομηχανικά αγαθά άρχισαν να πωλούνται online με μεγαλύτερη συχνότητα. Τεχνολογικοί εξοπλισμοί, οικοδομικά υλικά, μέχρι και προϊόντα αυτοκινητοβιομηχανίας πωλούνται πλέον από το διαδίκτυο.

Η νέα εποχή του ecommerce

Η νέα αυτή πραγματικότητα οδήγησε τα περισσότερα e-shops παγκοσμίως να αναπτύξουν νέες λύσεις συσκευασίας, που αποδίδουν καλύτερα σε συγκεκριμένα κανάλια αποθήκευσης και διανομής, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον όγκο των παραγγελιών, αλλά και στις αλλαγές, που προέκυψαν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Χρησιμοποιήθηκαν υλικά με μικρότερο βάρος παρέχοντας όμως την ίδια, αν όχι αυξημένη απόδοση στην αλυσίδα εφοδιασμού, ενώ πραγματοποιήθηκαν και αλλαγές και στις παραγωγικές διαδικασίες για να υπάρξει βελτίωση σε όρους αειφορίας, με σκοπό να μειωθεί το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμά τους. Aκόμα ένα στοιχείο που έπρεπε να επαναπροσδιοριστεί από τις εταιρίες και τα e-shops ήταν αυτό της ασφάλειας. Στόχος είναι ο καταναλωτής να παραλάβει ένα προϊόν, που δεν έχει ήδη υποστεί φθορές κατά την μεταφορά του. Γι’ αυτό, ειδικά στο e-commerce, που το προϊόν περνά από διάφορα στάδια μεταφοράς, η συσκευασία είναι κομβικής σημασίας. Πρέπει να εγγυάται ότι το προϊόν είναι προστατευμένο και ότι θα παραδοθεί στην αρχική του κατάσταση. Επίσης, πρέπει να είναι εργονομικό και για την ίδια τη μεταφορική, που θα το παραδώσει.

Customer experience & κουλτούρα του unboxing

Επίσης, πολλές εταιρείες -από κολοσσούς μέχρι μικρομεσαίες επιχειρήσεις- προκειμένου να ενδυναμώσουν την εικόνα του brand τους, επαναπροσδιόρισαν τη συσκευασία τους με στόχο να προσφέρουν στον καταναλωτή ένα ολοκληρωμένο packaging experience. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, αναγνώρισαν τη σπουδαιότητα των συσκευασιών στην ενίσχυση της φήμης τους και αναζητούν πλέον ποιοτικές και μοναδικές επιλογές, που θα τους βοηθήσουν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, η κουλτούρα του unboxing, που έχει αναπτυχθεί μέσα από τα social media, έχει κάνει ακόμα πιο επιτακτικό το γεγονός ότι η συσκευασία θα πρέπει να έχει ένα ελκυστικό design, αλλά και να καθιστά ξεκάθαρο ποιο είναι το brand. Η επιχείρηση θα εκμεταλλευτεί με αυτόν τον τρόπο κάθε πιθανή παρουσίασή της από τρίτους και θα προσελκύσει νέους πελάτες.

Το μέλλον του ecommerce είναι πράσινο

Η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι απλώς μια τάση που ήρθε και θα φύγει. Οι άνθρωποι λαμβάνουν ενεργά τις αποφάσεις αγοράς τους με βάση το πώς οι εταιρείες βοηθούν το περιβάλλον και για αυτό το λόγο όλο και περισσότερες επιλέγουν τη χρήση βιώσιμης συσκευασίας που είτε αποσυντίθενται, είτε ανακυκλώνεται σε διαφορετικά υλικά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, σύμφωνα με έρευνα του Harvard Business Review, οι αγοραστές κατά 65% επιλέγουν να κάνουν αγορές από brands, που στηρίζουν τη βιωσιμότητα. Ήδη, η κορυφαία πλατφόρμα e-commerce, η Amazon, δεσμεύτηκε να μηδενίσει τις εκπομπές άνθρακα από τις δραστηριότητές της ως το 2040, και να λειτουργεί εξ ολοκλήρου με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας έως το 2025.

Media & Strategic Partners